קרן השתלמות לעצמאים: כך תשלמו פחות מיסים

מערכת שורש  ט ניסן, תשפב  4/10/2022

עצמאים? הביטחון הכלכלי הוא קריטי לעתידכם ולעתיד העסק שלכם! חוסכים לעתיד עם קרן השתלמות לעצמאים ונהנים מהטבות מס דרמטיות
.......................

קרן השתלמות לעצמאים: כך תשלמו פחות מיסים

עצמאים עשויים לחוות אירועים המטלטלים את העסק שלהם ואת חייהם בכל רגע נתון. ההכנסות יורדות ולא מכסות את ההוצאות, הוצאה כספית בלתי צפויה "נוחתת" משום מקום, אירוע אישי או משפחתי מאלץ אותם לקחת הפסקה. בניגוד לשכירים, הם לא זכאים להפקדות של המעסיק ואין להם "גב" של מקום עבודה יציב, עם הכנסה קבועה וזכויות סוציאליות.

תקופת הקורונה הביאה איתה משבר כלכלי חסר תקדים - ורבים מהעצמאים מצאו עצמם חסרי הגנה ואף חסרי כל. יכולתם של עצמאים לשרוד מצבים כאלה היא קריטית לעתידם ולעתיד העסק שלהם. כל עצמאי חייב לדאוג שיהיה לו בסיס כלכלי לתקופת משבר. היום כבר ברור כי אף אחד לא ידאג לכם או יעזור לכם ברגע האמת חוץ מעצמכם.

הכירו - קרן השתלמות לעצמאים- אפיק החיסכון הפופולרי ביותר בקרב עצמאים בישראל. הסיבה: הטבות מס דרמטיות. החוסכים נהנים מביטחון כלכלי וגם משלמים פחות מיסים.

הטבות מס לעצמאים
הפקדות לקרן השתלמות לעצמאים - עד 4.5% מההכנסה החייבת במס (עד 12,150 ש"ח בשנה) יוכרו כהוצאה מוכרת.

אחרי שש שנים, רווחים שהצטברו בקרן השתלמות לעצמאים יהיו פטורים מתשלום מס רווחי הון (עד 18,960 ₪ בשנה) ותוכלו להשתמש בהם לכל מטרה שתרצו. ואם הכספים מיועדים להשתלמות או לימודים, תקבלו את הפטור המדובר אחרי שלוש שנים בלבד.

הפקדה של עצמאי לקרן השתלמות, מורידה את גובה "ההכנסה החייבת" גם עבור תשלומים לביטוח לאומי. הסכומים שהופקדו לקרן (עד התקרה המותרת) יקטינו את דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות - עד 17.83% חיסכון בשנה!

בנוסף, עצמאים יכולים לקבל הלוואה על חשבון הכספים שהצטברו בקרן ההשתלמות.

יתרונות נוספים
אתם יכולים לבחור מתי נוח לכם להפקיד - פעם בחודש, פעם בכמה חודשים ואפילו פעם בשנה.

את הכספים תוכלו להשקיע במגוון רחב של אפיקי השקעה, כמו מניות, שקלים, מט"ח, אג"ח ועוד. כל אחד יכול לבחור את ההשקעה המתאימה לו ביותר - וגם להתנייד ולעבור בין מסלולים בקלות ובמהירות.

במקרה שאתם גם שכירים וגם עצמאים, אתם לא חייבים להסתפק רק בהפקדות של המעסיק שלכם. באפשרותכם לפתוח קרן השתלמות נוספת בתור עצמאים ולהפקיד אליה בעצמכם. במקרה כזה, תהנו מהטבות מס בכל אחת מהקרנות - גם כשכירים וגם כעצמאים.

לא יודעים או לא בטוחים אם יש לכם קרן השתלמות ואיפה היא נמצאת? את כל הפרטים תוכלו לברר באתר "הר הכסף" של משרד האוצר. ואם עדיין אין לכם קרן השתלמות לעצמאים - הצטרפו אליה עוד היום - כדי לשמור על העסק שלכם, לשלם פחות מיסים ולהבטיח לעצמכם ביטחון כלכלי.